Blog

Przeszłam długą drogę od dorabiania w domu do zarabiania na profesjonalnej sprzedaży usług copywriterskich. 6 lat temu nic nie wiedziałam o specyfice pracy zdalnej, poszukiwaniu klientów, współpracy z nimi, wycenie usług itp. Dziś pracuję zdalnie, z dowolnego miejsca, na stałe współpracuję z różnymi zleceniodawcami. Nie szukam ich, to oni znajdują mnie. Mogę z czystym sumieniem przyznać, że życie freelancera jest dobre. Zanim jednak to się stało, popełniłam +100 błędów i porażek. Jakich? Tego dowiesz się czytając mój blog.

Blog, Copywriting od kuchni

Copywriting dla początkujących – poznaj rodzaje tekstów. Część 2

Drugi post z cyklu copywriting dla początkujących, w którym opisuję, jakie teksty są najczęściej zamawiane u copywriterów. Ostatnio przedstawiłam 3 najczęściej zamawiane rodzaje tekstów u początkujących copywriterów i nie tylko, czyli: opis produktu, tekst na blog i teksty na stronę www. Ale to nie wszystko, ponieważ są jeszcze innego typu teksty, które również cieszą się…

Czytaj dalej 0 Komentarzy

Blog, Copywriting od kuchni

Copywriting dla początkujących – Poznaj rodzaje tekstów w copywritingu internetowym. Część 1

Z jakimi tekstami musi się zmierzyć początkujący copywriter? Z różnymi ;-), ale dziś przedstawię trzy najpopularniejsze teksty, które są zamawiane u copywriterów internetowych, content writerów czy website writerów.  Piszę „copywriting internetowy”, bo jak już podkreślałam, trochę się różni od klasycznego copywritingu. Są to: opis produktu, teksty na blog i teksty na stronę www. Krótko wyjaśnię, czym się…

Czytaj dalej 0 Komentarzy

Blog, Praca zdalna - freelancing

Działalność nierejestrowana – jak i gdzie wystawiać rachunki?

Ostatnio pisałam o działalności nierejestrowanej, dzięki której freelancerzy nie muszą rejestrować firmy. Dziś szerzej omówię kwestię wystawiania rachunków dla działalności nierejestrowanej.   Rachunki i działalność nierejestrowana – to nie jest obowiązek Tak naprawdę prowadząc działalność nierejestrowaną, nie mamy obowiązku wystawiać faktur czy rachunków, chyba że klient tego zażąda. A ma na to 3 miesiące od…

Czytaj dalej 0 Komentarzy

Blog, Lifestyle freelancera, Praca zdalna - freelancing

Działalność nierejestrowana dla freelancera- jak to wygląda i kiedy z tego korzystać?

Jeżeli ktoś chce pracować jako freelancer, nie musi zakładać firmy. Przynajmniej nie od razu, bo w końcu nigdy nie wiadomo, co z tego wyjdzie, a rejestracja firmy to duża odpowiedzialność. Można sobie radzić, prowadzić działalność bez rejestracji i legalnie rozliczać się z klientami. Warunek jest jeden. Trzeba mieć jakieś ubezpieczenie zdrowotne. Można skorzystać z opcji…

Czytaj dalej 0 Komentarzy

Blog, Lifestyle freelancera, Praca zdalna - freelancing

Jedna ważna rzecz, którą warto wiedzieć o pracy copywritera freelancera

O pracy copywritera freelancera można napisać dużo i nie dużo. W zasadzie wszystko sprowadza się do główkowania i pisania tekstów. No ale między tym istnieje jeszcze sporo tematów, które trzeba ogarniać. Wiele z nich poruszałam już na blogu, dlatego nie będę się powtarzać. Ale jest chyba coś, o czym jeszcze nie pisałam. Czasami z uśmiechem…

Czytaj dalej 0 Komentarzy

Blog, Copywriting od kuchni

Pisanie tekstów dla dużych portali — warto czy nie warto?

W 2014 roku dostałam propozycję pisania tekstów dla dużego portalu. Nie będę podawać nazwy, ale mniej więcej rangi wp, onet, pudelek, gazeta. Na początku się trochę podjarałam. Jako copywriterka pracowałam już od jakichś 2 lat i w sumie w dalszym ciągu pisałam głównie teksty SEO plus co jakiś czas wpadały fajniejsze zlecenia. Pomyślałam, że może…

Czytaj dalej 0 Komentarzy

Blog, Praca zdalna - freelancing

Jak pozyskuję klientów na usługi copywriterskie?

Czasami dostaję pytania w stylu: jak zdobywać zlecenia jako copywriter? Wiem, że każdy ma swoje wypracowane sposoby. Niektórzy nie wiedzą, jak się do tego zabrać, dlatego chciałam wam przedstawić, skąd ja mam zlecenia. Strona www Dziś posiadanie witryny internetowej jest standardem, ale 7 lat temu nie każdy freelancer ją miał. Zrobienie strony www z wizytówką…

Czytaj dalej 0 Komentarzy

Blog, Copywriting od kuchni

Czy copywriter musi umieć szybko pisać na klawiaturze?

Umiejętność szybkiego pisania na klawiaturze jest przydatna w niektórych zawodach. A jeszcze bardziej przydatna jest umiejętność bezwzrokowego pisania wszystkimi palcami. Zazdroszczę ludziom, którzy śmigają po klawiaturze, nie patrząc na nią. Zawsze chciałam się tego nauczyć, no ale nigdy nie pociągnęłam tematu i nie nauczyłam. 😉 Czy copywriter musi umieć szybko pisać na klawiaturze? Tak i…

Czytaj dalej 0 Komentarzy

Blog, Copywriting od kuchni, Reklama i marketing

Czy zła nazwa może położyć Twój biznes? Jak wymyślić nazwę firmy? Tak samo jak imię dla dziecka ;-)

Kiedyś na FB wspominałam, że niektóre firmy (albo projekty), dla których wymyśliłam nazwy, już nie istnieją. Zastanawiałam się, czy mogę chwalić się nimi w swoim portfolio. Wyrażałam też obawy, czy aby czasem nie jestem odpowiedzialna za ich porażki. 😉 W końcu biznes zaczyna się od nazwy dla firmy, jak przekonują specjaliści od namingu.  Uspokajają mnie marketingowcy,…

Czytaj dalej 0 Komentarzy

Blog, Copywriting od kuchni

Co oznacza magiczny skrót zzs?

Dopiero zaczynacie w copywritingu, przeglądacie strony, blogi, dyskusje i wszędzie widzicie „zzs”. Myślicie, kurde, co to znaczy ten „zzs”? Zaraz wyjaśnię!   Co to jest zzs? „Zzs” to nic innego jak skrót od „znaki ze spacją”. Czyli taka jednostka miary tekstu. 1000 zzs oznacza 1000 znaków ze spacją. Z kolei 1000 zbs oznacza 1000 znaków bez…

Czytaj dalej 0 Komentarzy