Nie płacz, klient cię doceni i wróci
Poprzedni post Następny post

Nieraz spotykam się z sytuacją, że klient, który początkowo nie przyjął mojej oferty, nawet jeśli był zadowolony z tekstu próbnego (oczywiście płatnego, bo darmowym próbkom mówimy nie) z czasem odzywa się ponownie. „Dobra, niech już pani będzie.” Możliwości są trzy: albo nikt nie zaoferował takiej samej jakości jak ja w podobnej cenie, albo wszyscy okazali się do niczego, albo wszyscy byli dużo drożsi ode mnie. Bo że znalazł kogoś tańszego, jest pewne. Zawsze się znajdzie. 

Sadziłam, że przerobiłam już każdy wariant współpracy z klientem. Brak płatności, mój zawalony termin (tak, tak, nie jestem idealna), reklamacja, dziwne przeróbki moich tekstów, negocjacje ceny, niezrozumienie swoich potrzeb itd. Myliłam się, bo wczoraj zdarzyło się coś, co mnie szczerze zaskoczyło.

Tak jak pisałam ostatnio, zakończyłam współpracę z klientami, którzy nie zaakceptowali próśb o podwyżki. Wszyscy byli dobrymi zleceniodawcami, płacili terminowo, ale mało. Minęło dobre pół roku, a tu odzywa się stara klientka i pyta, czy byłaby możliwość kontynuowania współpracy na nowych warunkach cenowych. ツツツNie powiem, zrobiła mi większą przyjemność niż mąż wręczający bukiet róż bez okazji.

Lojalność klienta

Wprawdzie jeszcze nie podjęłam decyzji, ale za to wyciągnęłam osiem wniosków, dla mnie, i dla was:

  1. Mamy prawo nie zgadzać na ceny, która nam nie pasują.👍🏻
  2. Warto nabrać pewności siebie i z rozsądkiem podwyższać ceny, nawet kosztem utraty klienta. 👍🏻
  3. Klienci wciąż się uczą, a rynek usług copywriterskich dojrzewa.👍🏻
  4. Klient pamięta i bierze pod uwagę nie tylko ceny, ale również pozytywne doświadczenia wynikające ze współpracy. 👍🏻
  5. Rozsądny zleceniodawca chce przede wszystkim zaspokojenia swoich potrzeb.👍🏻
  6. Lojalności klienta nie buduje się cenami.👍🏻
  7. Róbmy swoje, a znajdą się ludzie, którzy to docenią.👍🏻
  8. Jeśli ktoś o was pamięta po pół roku, jest z wami dobrze. 👍🏻

 

❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️

  • Margi Brahmbhatt

    Awesome blog and article! Would like to thank you for sharing your views with us and here is some more information about everything in general, you might like too.
    Best Deodorants for Men
    Hair Growth Home Remedies
    Custard Apple Benefits
    Top Natural Antibiotics
    Best Superhero Movie

  • To są miłe momenty. Pamiętam, jak wróciła do mnie ze zleceniem osoba, która przy pierwszej rozmowie uznała, że cena, jaką proponuję, jest stanowczo za wysoka, więc ona sobie to zrobi sama (akurat nie chodziło o copywriting, ale o redakcję tekstu). Cóż, okazało się, że nie jest to takie proste 🙂

    • 🙂 A nie masz czasami wrażenia, że niektórzy mylą copywriting z redakcją albo korektą?

      • W jakim sensie? Dla mnie copywriting bez korekty nie istnieje, to znaczy – zawsze robię korektę swojego tekstu, zanim odeślę go do zleceniodawcy 🙂 Ale chyba o co innego Ci chodziło?

        • Nie chodzi mi o korektę własnych tekstów, ale o to, że czasami klienci chcą zamówić usługę copywritingu, a w rzeczywistości okazuje się, że raczej szukają korektora, a nie copywritera. Ty masz z głowy, bo oferujesz wszystko 😉

  • Też mam tak, że każde złe czy dobre doświadczenie nakazuje mi wprowadzać nową zasadę. Tak było np. z darmowymi próbkami i wieloma innymi. A to całkiem dobry pomysł ustalić, kiedy dajemy pole do negocjacji, a kiedy nie.

Wróć na górę